Att sitta på trappen

Det är rätt ofta som jag slås av hur lyxigt det är att bo här ute på landet. Idag när jag satt på trappen och rökte fick jag se när en rovfågel försökte ta en skata ute på ängen. Det är när jag får se sådant som rådet jag fick av en anhörig känns ännu mer bisarrt. En anhörig till mig anser att jag borde flytta härifrån eftersom det i stort sett inte finns någon psykiatrisk hjälp att få. Med största sannolikhet skulle jag kunna få bättre hjälp i en stad men hur bra skulle jag må av att sitta i en liten lägenhet i en förort. Här går det att andas och uppleva naturen och 10 träd i en klunga kallas inte för skog.

Kommentarer

  1. Jag som följt dig sen du låg inlagd dag 1 på St Sigrid men ändå lyckats missa detta: "Hamnade i belastningsregistret första gången när jag var 17 möjligtvis 18 år
    Har blivit dömd till vård inom socialtjänsten, skyddstillsyn ett par gånger och villkorligt"

    Kan du inte berätta mer om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blandar du nog ihop mig med någon. Jag har aldrig varit på St Sigrid. Har "bara" varit på psyk i Uppsala och Säter och något dygn i stockholm

      Radera
  2. Doh, förlåt jag menar naturligtvis Säter. Följer en del tjejer som sitter med LPT på St Sigfrid pga självskadebeteende, därav förväxlingen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den