Kylan eller rovdjur?

En bild som visar kyla är inte så svårt.
Värre blir det med en bild på ett rovdjur så det skippar jag. Att jag ställer frågan i rubriken beror på att det nu är ovanligt många rådjur här utanför. När jag var ute i trädgården kunde jag räkna till tio rådjur i olika grupper och det var rätt många år sedan som vi hade den mängden rådjur utanför. Sist det var många rådjur berodde det på att minst en lo jagade runt byn så rådjuren flyttade sig närmare husen. Nu hjälpte det inte riktigt för lodjuret följde med och dödade ett rådjur i en trädgård och antalet rådjur minskade kraftigt. Det är mycket möjligt att det finns lo i närheten igen eller så är det kylan som gör att rådjuren flyttar sig. Oavsett vad det är för anledning så hoppas jag att rådjuren klarar sig från att bli påkörda.

Kommentarer