Ännu en dag

Idag blir det bra segt för nattpersonalen sabbade min sömn. Nu var jag inte ensam om att bli drabbad men det är en klen tröst. De som jobbar natt nu har nämligen en vansinnig regel om att det ska vara tänt på toa på natten. Det gör att det i stort sett blir lika mycket ljus på mig som det hade blivit om taklampan var tänd. Jag har sovit med täcket över huvudet och det har ändå varit ljust. Man skulle kunna tycka att det är nog med den störningen men nej. De sitter även och pratar rätt högt på nätterna och eftersom mitt rum ligger väldigt nära personalrummet och dagrummet så hörs det bra. Lösningen är att sova så mycket som möjligt på dagarna när de jobbar natt för annars skulle jag bli ännu galnare och det är inte bra.

Kommentarer

  1. Hänsyn, det finns inte i vården. När pappa var på stroke-rehaben så låg det ett rum för smutstvätt invid hans sal, och där tände och släckte de inte och lät dörren stå öppen och ljuset föll precis på pappas säng så att pappa var tvungen att säga till stup i kvarten. Så jävla dåligt, är man sjuk behöver man vila och sova oavsett om man är psykiskt eller fysiskt sjuk.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den