Här ligger jag på min säng

Av ljudet från tv att döma verkar det som om folket idag glor på ett debattprogram. Alltid lika roligt att bli tvingad att lyssna på tv. Jag har avverkat ytterligare en bok och nu var det kvinnan i rummet av Jussi Adler-Olsen. Jag vet att jag under någon av mina vistelser läste fasanjägarna av samma författare och den här var minst lika bra.
Medan jag låg och läste i godan ro på min säng hörde jag att larmet gick i något rum. Inget jag brydde mig om utan jag fortsatte att läsa till en skötare kom rusandes och rykte upp min dörr. Hon hade nog inte kollat ordentligt vilket patientrum det var som larmet gick i. Att tro att det var i mitt rum är rätt logiskt så jag förstår henne och inte gör det mig något.

Nu har jag väl att se fram emot kaffe klockan 14.00 för så mycket annat lär det inte hända här. Liten miss blev det i min planering för jag har nu läst ut böckerna som skötaren lånade åt mig så vill jag läsa får jag ta någon av böckerna på avdelningen. Urvalet av böcker som bibliotekarien lämnar här är lika ologiskt som det alltid varit. Några riktiga böcker,något seriealbum,en bok om yoga och så såg jag något annat underligt.

Kommentarer