Inge mera grupp för mig

Idag var jag med på gruppen både på fm och em och anledningen till det är att det lär se bra ut i min journal. Några fler gånger tänker jag inte vara med. Jag kämpade hårt med impulsen att resa mig upp och lämna rummet men klarade otroligt nog av att sitta kvar. En del patienter kunde helt tydligt inte förstå skillnaden mellan fysiska och psykiska svårigheter och jag orkar faktiskt inte lyssna på sådant. Gruppen ger mig inget så det finns inget syfte för mig att vara delaktig om man bortser från att det ser bra ut i min journal. Det är riktigt stora skillnader mellan mig och flertalet i gruppen. Det enda vi har gemensamt är att vi sitter på Säter

Kommentarer

  1. Jag är imponerad av dig som gick dit alls, innan jag fick min bipodiagnos tvingade de med mig i en grupp för folk med depression. Där hörde jag ju inte hemma, framför allt inte de veckorna jag var manisk. Då fick jag ett utbrott på en dumbrud som tjatade om hur mycket städnoja hon hade (vad fan har det med depression att göra??) och gick därifrån, och så gick jag inte tillbaka. Du var duktig som gick dit båda gångerna idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä alla grupper passar verkligen inte alla patienter. Jag har inget behov av att göra upp en plan tex för att kunna gå och duscha. Jag är självgående på avdelningen och hemma och har inga problem med sådant. Om jag inte duschar när jag är hemma beror det på att jag fysiskt är för trött och då hjälper inga planer i världen

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den