Läkare?

Jag roar mig med att vänta på att vårdcentralen ska ringa upp mig. Efter lite tjat från sambon insåg jag att det nog är läge att boka tid hos en läkare för lite blodprov. Jag blir bara tröttare och tröttare och det finns ingen energi i musklerna. Lite känns det som om jag har tränat riktigt hårt och musklerna är slutkörda. Med tanke på att jag inte ens har orkat promenera de senaste dagarna så finns det inte en chans att mina muskler är överansträngda. Känslan påminner helt klart om hur jag har känt mig när mitt kalium har varit för lågt men då har jag även varit väldigt seg i huvudet och det är jag inte nu. Får se om jag får någon läkartid idag eller inte. Jag är inte så pigg på att träffa läkare eftersom de oftast är väldigt pigga på att skriva vårdintyg på mig.

Kommentarer

  1. Vilken tur att trötthet inte ingår i kriterierna för vårdintyg. Hoppas du får en trevlig helg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt fått vårdintyg på mig en gång för att jag var så otroligt trött men då var det läkaren på öppenvården som skrev vårdintyg och han är inte vettig.
      Önskar även dig en trevlig helg

      Radera
  2. Men för i... vilken jäkla läkare på öppenvården att inte se skillnad på allvarliga psykiska symptom och trötthet. Hoppas att det bara är kaliumnivån som det är vajsing på så att du får må bättre snart. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför jag brukar säga upp kontakten med öppenvården. Läkaren där har i stort sett misslyckats med allt när det gäller mig. Vet att han har klantat sig med minst en annan patient också

      Radera
    2. Har du funderat på att anmäla till IVO eller ringa Patientnämnden eller är han inte värd ansträngningen? Jag förstår om du inte orkar engagera dig.

      Radera
    3. Jag har funderat på det men känner inte att det är värt det. I bästa fall ger IVO en rätt och sedan händer det ändå inget mer

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den