Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman

Bokomslag Pojken som slutade gråta (pocket) Cancer förstörde Kjell-Oves planer. Kjell-Ove hade beslutat sig för att lämna sin fru för sin älskarinna men när frun drabbas av cancer ser han inget annat alternativ än att stanna kvar hos henne. Att välja bort sin älskarinna Mirjam kan han inte utan de fortsätter att träffas. När han tar avsked från Mirjam en kväll när åskan rullar in så anar han inte att det är sista gången som han ser henne. På kvällen får journalisten Magdalena ett telefonsamtal från fotografen Jens, ett hus brinner och första teorin är att det är blixten som har slagit ner. Det är Mirjams hus som brinner och hon förs ut ur huset med allvarliga brännskador. Polisen får snart indikationer på att branden var anlagd och jakten efter vem som startat branden påbörjas.

Den här boken var bättre än första boken av Ninni Schulman men jag irriterar mig på slarvfel i boken. Är man inte säker på vad ECT är förkortningen av så är det bättre att strunta i att skriva ut orden, på ett ställe i boken står det 5 min och på raden/raderna under står det 2 min. Petitesser som jag nog normalt inte hade reagerat på men boken griper inte tag i mig så pass att jag misstagen flyter in i texten. Handlingen i boken är okej men inte mer än så. Någon gång i framtiden kommer jag kanske att läsa något mer av Ninni Schulman om jag inte hittar någon annan bok

Kommentarer

  1. Korrekturläsning verkar tyvärr vara ett utdöende yrke i Sverige. Kul att boken var bättre än den andra i alla fall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den