Som en försmak av ålderdomshemmet

Den här avdelningen påminner mer och mer om ett ålderdomshem. Enda fördelen med det är att de flesta patienter går och lägger sig runt 20.00. Jag gissar att vi är 15-17 patienter här på avd för 12 och ska jag gissa åldern på folk så är vi nog två eller tre under 40. Flertalet är en bra bit över sextio och en del kan inte äta själva och är allmänt förvirrade. Jätteroligt här med andra ord. Jag känner verkligen att den här avdelningen passar mig. Risken är att jag inom en snar framtid kommer att flippa av att vara instängd med sådant här folk.

Givetvis så har jag rummet närmast tv,personalen måste inte gå många meter från sitt fikarum för att titta till mig. Det gör att jag i vanlig ordning blir tvingad att höra allt från tv sannslöst många timmar per dygn. Inte alls irriterande. Hade jag varit smart skulle jag ha tagit med mig datorn så jag hade kunnat stänga ut en del av ljuden från tv med musik men så långt tänkte jag inte. Planerar inte heller att bli kvar hör så länge

Kommentarer