Studiebesök i Falun

Eller så kan man också kalla det för en medicinöverdos som slutade med en bunt timmar på kardiologen. Tyvärr så fick jag med mig en kärring och en kvinna till Falun. Eftersom jag sitter på Lpt så krävs det två skötare för att vakta mig. Nu blev det två från en annan avdelning som följde med mig och den jag kallar kärring har jag träffat på tidigare. Kärring har inget med ålder att göra utan enbart hur man är. Det är inte ofta det går så långt att jag hotar någon med våld men det gjorde jag igår när kärringen sa för mycket korkade saker.

Jag har nu även lärt mig att blodgasprov gör förbannat mycket ondare när det är en AT läkare som tar det. Tidigare har bara läkare tagit det på mig och det har inte varit trevligt men något som inte har gjort så ont ändå. AT läkaren grävde mer i min handled med nålen för att komma åt artären och det gjorde ont. AT läkarenvar väldigt grundlig i sina undersökningar så jag ska inte klaga men han behöver ta blodgasprover fler gånger för att bli skicklig på det.

Någon sömn fick jag inte direkt i Falun för kärringen och kvinnan pratade i stort sett hela tiden fast jag bad dem vara tysta eller slå på tv på rummet så att derad prat skulle dränkas. När jag äntligen lyckades somna till kom varje gång en sjuksköterska som skulle ta mer prover eller ge mig någon medicin. På morgonen kom personalen och berättade att det fanns frukost. Kärringen och kvinnan gick och hämtade åt sig själva men sket i att hämta något åt mig. Efter ytterligare någon timme fick jag äntligen en kopp kaffe och en smörgås. Efter ytterligare någon timme på kardilogen ansåg de att faran var över och jag fraktades tillbaka till dårhuset.
Om någon funderar på hur det kommer sig att jag kan ta en överdos fast jag är inlagd så hänvisar jag till det jag alltid hävdat nämligen att jag skulle kunna få in ett gevär på den här avdelningen.

Kommentarer

  1. Jag vet inte hur du känner djupt inne i dig själv, men JAG tycker att det är jättebra att överdosen inte blev värre. Vi känner inte varandra men jag tycker att du verkar vara en person världen behöver. Jag säger aldrig saker bara för att säga dem, jag menar det jag säger. KRAM, ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Jag hade föredragit att få somna in men det blir inte alltid som jag vill

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den