Lite mer än 100 sidor kvar

Det börjar kännas som om jag har ägnat mig åt att läsa Älskad, saknad (Pocket) i en evighet.Jag har tidigare läst böcker av Joyce Carol Oates och verkligen gillat hennes böcker. Den här boken har jag däremot väldigt svårt för. Nu anar jag att det kan bero på översättningen för andra böcker jag läst har varit på engelska. Tyvärr är det nog så att en mindre bra översättning kan förstöra en hel bok. Blir det några fler böcker av henne som jag får för mig att läsa så blir det på engelska

Kommentarer

  1. Jag fixar inte att läsa engelska/amerikanska böcker översatta, det blir i princip alltid så styltat och ibland rentav fel - som i TV-serier och filmer där det blir faktafel och helt fel samband och fraser. Det orkar jag inte med, den senaste jag läste för kanske 15 år sedan var en Val McDermid. Då blev jag helt avtänd och bestämde mig för att inte fortsätta, sedan hjälper det till att jag för det mesta läser författare som inte översätts till svenska. Kul att du ändå ändrade åsikt när du läste slutet av boken, då känns det ändå värt det. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den