dag

Bilden får fungera som ett bevis på att jag inte bara läser nya deckare och självbiografier. Det finns många fantastiska författare som yngre personer verkar missa. Den här boken är skriven av en av författarna som jag anser att man bör läsa minst en bok av. Kan man läsa böcker på språket de skrevs i så anser jag att det är vad man ska göra. En dålig översättning kan förstöra en bra bok. Boken jag läser är For whom the bell tolls av Hemingway och det är inte första boken som jag läser av honom. Senaste tiden har jag varit så pass trött att jag inte orkat läsa många sidor men så blir det ibland.

Kommentarer

  1. Jag skrev en uppsats om "The sun also rises" på universitetet, det var det värsta jag gjort i studieväg - den blev aldrig helt klar och dessutom vet jag inte om jag hade vågat lämna in den eftersom jag vid googling hittade en amerikansk uppsats uppbyggd på samma teori och jag var livrädd att bli anklagad för plagiat. Jag gillar inte Hemingway, framför allt på grund av hans personliga intressen som storviltsjakt och tjurfäktning. Jag har svårt att läsa böcker om jag vet negativa saker om författaren, jag letar liksom fel och irritationsmoment då. Därför väljer jag ofta att inte veta så mycket om författarna jag läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Storviltjakt och tjurfäktning är inte något som jag heller tycker om men jag har resonerat som så att det var en annan tid då. Hade det handlat om en samtida författare hade jag nog resonerat annorlunda

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den