Inte så rak väg


Jag kan inte påstå att jag ångrar att jag inte har levt som man ska. För att kunna ångra sig krävs det att det fanns något alternativ och det fanns det inte. Det är klart att det händer att jag hade önskat att jag hade gått klart gymnasiet och direkt efter det fortsatt att plugga. Hade det blivit så skulle jag med största sannolikhet inte nu sitta och leta jobb utan jag hade redan haft ett. Att hitta ett jobb är verkligen inte det lättaste. Vettigaste jobbet jag har hittat är på deltid 15-20 mil bort och det går inte. Resan dit och hem skulle kosta mer än vad jag skulle tjäna på en dag. Ett annat problem är att många jobb kräver utdrag ur belastningsregistret och jobb som kräver det finns det ingen mening att ens söka. Givetvis har jag mig själv att skylla att jag ens finns med i belastningsregistret men tråkigt känns det ändå att något som jag gjorde för många år sedan fortfarande ska påverka mitt liv. Hur sjutton jag ska göra för att hitta ett jobb vet jag inte men på något sätt måste jag lyckas

Kommentarer