Första dagen med medicin

Nu har jag tagit min första tablett Venlafaxin så nu är det bara att se hur det går. Jag kan inte påstå att jag direkt ser fram emot biverkningarna. Får hålla tummarna för att jag klarar mig utan allt för jobbiga biverkningar. Blir biverkningarna för jobbiga de närmaste dagarna så kommer jag inte att fortsätta med medicinen. Börjar jag må sämre än vad jag redan gör kommer det att bli jobbigt.

Jag kan inte påstå att jag tycker att det är kul att äta medicin igen men nu är det som det är. Under 8 år åt jag olika ssri preparat men det enda medicinen gjorde var att förvandla mig till en jaha människa. Oavsett om det hände något roligt eller tråkigt så var min enda reaktion jaha. Medan jag åt medicinen så mådde jag fortfarande dåligt och gjorde självmordsförsök så jag kan inte påstå att medicinen då hjälpte mig. 

Kommentarer