Så var jag hemma igen

Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, givetvis så är jag glad över att jag blev utskriven men inget har förändrats på en vecka. Psyket hamnade jag på i tisdags kväll och i dag måndag förmiddag fick jag åka hem. Nästan en vecka med andra ord och under den här veckan har jag pratat med läkare fyra gånger om jag ska räkna med inskrivningssamtalet och utskrivningssamtalet och ett samtal med en psykolog. Jag fick vårdintyg på mig för att jag ansågs utgöra en fara för mig själv och efter nästan en vecka där inget har skett utgör jag tydligen ingen fara längre. Logiken läkarna på Säter uppvisar är milt uttryckt förbryllande. Åsikten att psyket enbart innebär förvaring har jag inte haft någon anledning att ändra. Många av de intagna på avdelning 95 på Säter var enbart inlagda för att de behövde övervakning medan deras medicindoser ändrades. Till det duger avdelningen men någon form av vård är det inte

Kommentarer