Skulle ha börjat med medicin idag

Tanken var att jag skulle ta min första tablett Venlafaxin i dag men det har jag inte gjort. Igår läste jag på nätet om medicinen och insåg att många fick otrevliga biverkningar, givetvis har jag även läst i fass. Med tanke på att jag är ensam på dagarna kändes det inte helt vettigt att börja med medicinen nu utan jag väntar till på fredag. Krisar jag i helgen (mer självmordsbenägen) så är jag inte ensam. En del verkar även få ångest och bli förbannade av medicinen så hur det här ska gå vet jag inte. Lite underligt känns det även att jag nu står utan någon kontakt med öppenvården, läkaren sa att han skulle ringa om ca en månad för att höra hur det går. Ändå skriver han ut en medicin till mig som ökar självmordsrisken de första veckorna och en av biverkningarna är att man kan bli aggressiv. Han frågade ändå om jag är dömd för något och det jag är dömd för är våldsbrott. Jag blev erbjuden samtalskontakt men prata känns det som om jag har gjort tillräckligt mycket. Tidigare har jag provat kbt, dbt och vanlig samtalsterapi och det har inte hjälpt alls.

Kommentarer