Spelaren av Harlan Coben

Boken handlar om sportagenten Myron Bolitar. En ung kvinna försvinner spårlöst och en av Bolitars skyddslingar är kvinnans fd pojkvän. Bolitar gör det han kan för att skydda sin skyddsling när sedan kvinnans far blir mördad börjar Bolitar ana ett samband. Medan Bolitar försöker ordna med bra kontrakt åt sina spelare försöker han samtidigt ta reda på vad som hände kvinnan och varför hennes far mördades.


Den här kategorin av böcker brukar jag uppskatta men den här boken är verkligen inte bra. Jag vet inte hur många gånger i boken Bolitars längd poängteras eller hur otroligt vacker en kvinna är. Alla männen i boken är långa och starka och kvinnorna är vackra. Storyn i boken är svag och om jag inte hade varit en sån som alltid läser ut en bok som jag påbörjat skulle jag slutat läsa efter några sidor. Boken fångade aldrig mitt intresse och jag kan inte rekommendera Spelaren av Harlan Coben till någon

Kommentarer