Jävla tomtar

Jag delar fortfarande rum med tre till och en av de andra patienterna är milt uttryckt lite jobbig. Att behöva lyssna på någon som vandrar runt och hela tiden säger att hon inte orkar mer blir lite drygt i längden.


Största tomten är dock läkaren som är ansvarig för den här avdelningen. Idag fick jag papper från förvaltningsrätten avseende att läkaren vill få till en förlängning av LPT. Vet inte ens riktigt vad jag ska skriva om alla hans åsikter om mig. Om jag ska uppskatta tiden som han sammanlagt har pratat med mig gissar jag på runt 1½ timme. Inte så pass lång tid med andra ord att man hinner skapa sig en riktig bild av en annan person. Ändå så anser han att jag lider av en allvarlig psykisk sjukdom i form av en neuropsykiatrisk störning och personlighetsstörning med suicidtankar. Jag har givetvis inte heller någon sjukdomsinsikt. Tyvärr så tror jag inte heller att jag har någon chans i förvaltningsrätten och jag har inte ens fått välja en offentlig försvarare. Jag har inte en aning om vad det är för person som ska försvara mina intressen så jag får väl ta och googla på personen

Kommentarer