Tre veckor

Känns inte riktigt som det är något att fira att jag nu har haft LPT i tre veckor och suttit av tiden här. Den här dagen har jag än så länge hunnit med ett möte med läkaren som förklarade att han hade skrivit till länsrätten för att få min tvångsvård förlängd. Läkare kan bara fatta beslut om tvångsvård i fyra veckor och sen är det upp till länsrätten om det föreligger skäl att tvångsvården ska fortgå. Nu tror jag inte direkt att länsrätten kommer att fatta något annat beslut än att tvångsvården ska fortsätta. Nästa vecka är det en annan läkare som jobbar här på avdelningen så jag får satsa på att försöka övertyga honom/henne att skriva ut mig. Med tanke på att jag fortfarande inte ens får gå ut med personal så känns det inte så troligt men man ska aldrig säga aldrig. Förmågan att övertala och dupera är jag begåvad med

Kommentarer