Fantastiska skötaren Fredrik

Ja jag får väl ta och nämna att det även finns vettigare skötare här på dårhuset och en som har uppmanat mig att skriva något om honom är då Fredrik. Han är en lätt förvirrad yngling på 19år som man som intagen får ha lite extra tålamod med eftersom han är så pass ung. Nu passar han bra för jobbet men hans liv i övrigt behöver han allt lite hjälp med. Jag arbetar med att utöka hans ordförråd och få honom att förstå att grönsaker inte är giftiga men framstegen tar tid. Han har planerat min framtid åt mig så det borde jag kanske vara glad över men jag är lite tveksam till hans planer. En av planerna är att jag om 20 år ska bo i ett akvarium i hans herrgård. Att jag ska bo i ett akvarium beror logiskt nog på att jag enligt Fredrik är ett sjöodjur... Nu gäller det alltså att komma ihåg att han är personal och det är jag som är intagen. Ibland är det lite svårt att förstå vad det är som skiljer personalen från de intagna och i andra fall är det glasklart. Det är inte ofta man hör något om bra skötare i psykvården men de finns, Fredrik och ett par andra är utmärkta exempel på det och deras jobb är inte lätt.

Kommentarer

  1. Sjöodjur... Ha ha ha! Sjöjungfru menar han väl. Kram

    SvaraRadera
  2. Bara 19 år... Honom får du vara väldigt snäll emot...
    //Kram alpen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den