Lyckad vård?

Så där överdrivet imponerad av vården här på Säter har jag inte direkt varit och det har inte ändrat sig. Under veckorna som jag har suttit inlåst så har jag sett många patienter som har kommit och fått "vård" i någon vecka och sedan blivit utskrivna. I en del fall har inte patienterna blivit inlåsta igen men många är tillbaka här på nytt efter bara någon vecka. Hade vården varit mer lyckad så känns det inte som om samma patienter skulle behöva bli inlåsta på nytt efter bara någon vecka. Jag har svårt att tänka mig att det finns folk som vill vara här men i en del fall är det säkert så att avdelning 90 har blivit en form av trygghet. Vården av mig kan nog inte direkt klassas som lyckad heller med tanke på att jag nu har varit inlåst i lite över 9 veckor och mindre självmordsbenägen skulle jag inte säga att jag är. Förr eller senare lär de i alla fall bli tvingade att släppa ut mig på nytt.

Kommentarer