Lyx

Att kunna få stänga dörren om sig och slippa ha någon som stirrar på en hela tiden är lyx. I dag omvandlades mitt 2+ äntligen till 1+, det blev nog för dyrt för landstinget att ha en som stirrade på mig hela tiden. Läkaren förklarade även att målet är att jag ska få åka hem så fort som möjligt. Låter väldigt bra i mina öron. Det är så otroligt skönt att ha fått tillbaka lite av mitt privatliv, nu kan jag duscha med stängd dörr och ingen som tittar på mig. Det är så många små saker som man tar för givet som försvinner när man är övervakad dygnet runt. I dag på lunchen blev det första gången på tre veckor som jag inte behövde äta min mat med sked och bara en sån lite grej är viktig. En gång i tiden sade jag att jag skulle börja ta min medicin igen när jag fick 1+ och chockerande nog så har jag faktiskt gjort det.

Kommentarer