Satans kärringar

Det är nog bara att konstatera att en del av personalen här gillar att demonstrera sin makt. Det fungerar ytterst dåligt på mig och gör mig mest förbannad. I dag beslutade läkaren chockerande nog att jag skulle få raka mina ben och under armarna. Det skulle tydligen vara någon form av bisarrt bevis för att de litar lite på mig och om det skulle gå bra skulle jag på sikt kanske kunna få tillbaka mitt sängbord. Det här är ett dårhus som sagt...  När jag då tänkte duscha så bad jag om att få min rakhyvel. Eftersom jag vet att inget någonsin är smidigt här så hade jag inte räknat med att jag bara skulle få rakhyveln utan jag hade i bakhuvudet att skötarna säkert skulle gå och prata med någon sjuksköterska först. Nu blev det inte så utan ett skötare förklarade att det inte var så lämpligt att jag fick rakhyveln idag eftersom det var eftermiddag... Nu vet jag inte om det är ett argument som normalt biter på intagna här men på mig fungerade det ytterst dåligt. Efter att jag förklarade att om läkaren har givit mig tillstånd så ska jag ha min rakhyvel så vann jag efter en stund. Nu finns det säkert någon stackare som tror att det är okej att kliva in i duschen med stäng dörr och en rakhyvel men det är givetvis fel. Bara för att jag hade rakhyvel krävdes det att två kärringar övervakade mig, i vanliga fall räcker det med en. I samma veva som man får 2+ är det bara att säga adjö till privatliv och människovärde. Att vara övervakad dygnet runt är otroligt påfrestande och när man inte ens kan få duscha eller gå på toa ifred har det gått för långt.

Kommentarer