Borde jag vara oroad

I morgon ska jag och två skötare besöka ett behandlingshem så att jag får en chans att titta lite hur det är. Nu är det inget som oroar mig det minsta. Att promenera runt lite och prata med människor är inte något som väcker oro hos mig. På fm idag så dök psykologen upp för att prata lite och höra hur jag känner för imorgon. Hon undrade om jag var orolig och jag svarade ärligt nej. På em dök sedan överläkaren upp i mitt rum för att prata lite och även han undrade om jag var orolig för imorgon. Även han fick ett nej till svar. Nu är frågan om de har planerat något som gör att jag borde vara orolig. Jag har kommit på ett par alternativ.

  • Skötarna knuffar ut mig ur bilen och drar därifrån i en jäkla fart.
  • Jag kommer att placeras i en jordkällare på behandlingshemmets mark.
  • Jag kommer att fraktas till Sibirien som arbetskraft (två skötare har tidigare pratat om att sälja mig dit)
  • Det är ett överlevnadstest så de kommer att dumpa mig i en skog och se om jag lyckas ta mig därifrån
  • Jag har blivit såld som lektant till ett dagis

Inget av alternativen känns helt klockrent så jag väntar nog med att oroa mig till jag vet vad som kommer att ske imorgon

Kommentarer

  1. Jag röstar på lektant på dagis! Passar dig perfekt ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den