Inte riktigt som de trodde?

I dag dök det då upp  två personer från behandlingshemmet. Läkaren pratade först med dem och informerade lite om mig. När det sedan blev min tur att prata enskilt med dem från behandlingshemmet förutsatte jag att de visste det mesta. En av dem undrade om det gick att träna här och svaret på det är givetvis nej. Hantlar och liknande bland människor som inte är helt stabila låter lite otäckt. Han sa då att det var tur att det har varit så fint väder att man har kunnat vara ute mycket. Då tittade jag lite konstigt på honom och förklarade att jag inte har fått vara ute. Sen fortsatte samtalet och de undrade om man fick ha dator här. Jag svarade ja och förklarade att man givetvis inte fick ha någon datorsladd på rummet. Sen passade jag även på att berätta att jag inte får ha plastpåsar,skor och att mitt rum blir genomsökt ibland. I det läget tittade båda lite underligt och förklarade att för att få en plats på behandlingshemmet måste man även bli godkänd av behandlingshemmet. Det känns lite som att de hade räknat med att jag skulle vara på ett annat sätt. Nåväl jag ska ner och titta på behandlingshemmet innan något beslut fattas.

Kommentarer