När man blir så där lagom glad

Igår satt jag och tittade på en film med nattpersonalen och när den slutade 24.00 gick jag för att röka. På vägen till rökrummet reagerade jag på att dörren till mitt rum inte var stängd ordentligt men jag tänkte att det var jag som glömt. När jag hade rökt klart och gått till mitt rum och öppnat dörren blev jag förvånad. Mitt täcke låg slängt på golvet, min filt låg på nattduksbordet, Örngottet på min kudde låg på sängen och kudden var på golvet. När jag tände i taket upptäckte jag att det även fanns ett par dyngsura trosor på min säng och vatten på golvet och på sängen. Jag knatade iväg till personalrummet och berättade hur det såg ut och två i personalen följde med mig till rummet och hjälpte mig hämta en ny madrass och nya sängkläder. En del överraskningar kan vara trevliga men överraskningar i den här stilen klarar jag mig utan. Nu har jag inga bevis för vem det var men jag är rätt säker ändå.

Kommentarer