Roadtrip

med två skötare är mer intressant än det kan låta. Ett tips om man vill göra resan intressant är att utse en till kartläsare som kanske inte är helt perfekt till jobbet. Vi startade från  Säter och innan vi hade kommit fram till behandlingshemmet hann en skötare roa oss med sång, vi hann äta på max och hamna lite fel. Behandlingshemmet var i stort sett som jag hade räknat med. Hur jag vill göra måste jag fundera lite över och om jag vill dit blir det först två bedömningssamtal där innan jag får veta om jag är välkommen dit.
 Efter besöket på behandlingshemmet skulle vi då ge oss av mot Säter.
Tanken var att vi skulle ha med oss lite roadkill tillbaka till kvällsfikat på avdelningen men alla djur som vi såg var lite för mosade. Ingen av skötarna som var kvar på avdelningen verkade bli upprörda över att vi inte hade med oss något tillbaka så det var tur.

Det var som jag förutspådde inget att oroa sig för att besöka behandlingshemmet

Kommentarer