Apan och vesslan

Den rubriken förstår man nog endast om man kände mig när jag var 15 år och några år efter det. En gång i tiden hade jag nämligen två soc tanter som jag och några vänner gav smeknamnen apan och vesslan. Om någon tvekar så är sanningen att jag inte alls gillade dem. Att jag drar upp mina gamla soc tanter beror på att det igår var två här från Norrköpings kognitiva center för att träffa mig. Det är alltså ytterligare ett i mängden av behandlingshem. Vibbarna jag fick från båda kvinnorna var samma som jag fick från mina soc tanter. Naiva människor som gör sitt bästa för att trycka ner i halsen på en hur fantastiskt det kommer att bli. Nu är jag lite för härdad för sånt skitsnack. När de berättade att patienterna själva lagade mat och städade kontrade jag med att det måste vara ett utmärkt sätt att tjäna mer pengar på när man inte behöver avlöna städare eller kock. Den kommentaren verkade de inte riktigt uppskatta men de förklarade att en del patienter behöver lära sig att städa och läsa recept. Oj så roligt det låter att bo med folk som varken kan städa eller laga mat. Nu verkar det som om läkaren här tänker skyffla iväg mig dit oavsett vad jag tycker,vi lär prata mer på måndag. Att skyffla dit mig är en sak att få mig att stanna är en helt annan sak

Kommentarer