Attans

Idag hade jag besök och besöket hade med sig min kamera som jag har saknat. Hund och kamera har blivit en del av vem jag är.
Det blev en promenad här i närheten av Säters sjukhus och sen var vi iväg någon timme. Att titta lite på gräsänder är något som måste göras när man är ute.

När vi sedan kom tillbaka till mitt rum upptäckte jag fort att en sak som jag egentligen inte får ha var borta och strax efter det upptäckte jag att ytterligare en sak var borta. Personalen hade letat igenom mitt rum och förklarade att de brukade göra stickprovskontroller ibland. Konstigt bara att det alltid är mitt rum som blir genomsökt... I ärlighetens namn är jag inte direkt förvånad eftersom jag i stort sett alltid har otillåtna saker. Den mest irriterande personen som jobbar här knallade in i mitt rum för en stund sedan. Att bara knalla in i någons rum ser jag som väldigt respektlöst om man inte känner patienten och hon känner inte mig. Jag frågade varför hon var i mitt rum och fick till svar att hon skulle kolla hur det var med mig. Jag klargjorde att hon inte var välkommen och att jag bara pratar med personal som jag gillar.

Kommentarer

  1. Skönt att se att du hittar motiv igen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Som vanligt helt underbara foton från dig! Jag har tittat tillbaka i den här bloggen och hittat vackra bilder på rådjur också...
    Hoppas din dag blir bra! Själv är jag på väg till jobbet, en ny arbetsvecka börjar efter en helg som gick alldeles frö snabbt! //alpen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den