Borde

Den här dagen borde jag ha tillbringat med att leta ytterligare behandlingshem. I morgon återvänder avdelningsläkaren och jag misstänker att han inte kommer att vara helt nöjd med att jag inte har så många förslag på behandlingshem. Jag är så där lagom road över att bli tvingad att åka till ett behandlingshem och det påverkar givetvis letandet. Många behandlingshem lägger mycket tid på att klienterna ska ägna sig åt färdighetsträning och det behöver inte jag. Lite löjligt är det även att patienterna kallas för klienter, att använda ett finare ord gör inte att människorna är friskare. Färdighetsträning går ut på att man ska lära sig städa, tvätta, laga mat och annat som man behöver kunna. Det är givetvis något som jag redan kan och inte känner något behov av att träna mig i. Istället för att ägna större delen av dagen åt att leta behandlingshem tittade jag och en skötare på gräsänder. Mycket vettigare sätt att fördriva tiden. Funderar lite över vad sjutton det är med personalen för de tittar till mig onödigt ofta och jag har inte gjort något. På fm kom de även in och väckte mig när jag låg och vilade.




Kommentarer