Vilket intryck gav jag egentligen?

En del saker tar det ett tag för mig att reflektera över och igår när jag satt och pratade med en annan intagen insåg jag att jag kanske inte gjorde ett så vettigt intryck när vi var på behandlingshemmet. Vi blev bjudna på lunch där och när vi hade satt oss vid bordet sa jag "Nämen ni har riktiga glas här". Jag kommer ihåg att han tittade lite konstigt på mig men det var inget som jag reflekterade över utan jag berättade glatt att här på avdelningen har vi bara plastglas och plastmuggar. Lite rubbad har jag nog blivit av att vara här. Att inte ha glas,sladdar som syns, duschslangar, knivar, burkar och flaskor i glas (ansiktskräm, parfym osv), att ha låsta dörrar, tändare som sitter fast på väggen och en massa annat blir man helt enkelt van vid och allt annat blir konstigt och udda

Kommentarer