Brist på planering eller ytterligare ett sätt att spara pengar?

Givetvis så hade knäppskallarna här på Evagården fått lite information om mig från Säter. Vad de exakt hade fått veta vet jag inte bortsett från att de hade fått information om att jag är vegetarian. Nu är jag inte vegetarian på riktigt men har ätit vegetariskt under hela min tid på Säter av den enkla anledningen att jag är petig med vilket kött jag äter. Om ett behandlingshem får information om att en patient som är vegetarian ska komma skulle det kännas logiskt att de då inhandlar saker som en vegetarian kan äta. Så tänkte de tydligen inte här för det enda pålägget som fanns var salami och kalkon, inte handlade de igår heller utan först idag ska det göras. Frukt har de inte heller haft om man bortser från en melon och en möglig apelsin. Möglig frukt brukar jag inte äta och har inga planer på att börja med det nu heller. Frågan jag ställer mig är om de har struntat i att handla för att spara några kronor. Att de skulle ha så pass dålig planering att de missar att handla känns nästan för bisarrt. Inredningen har kan man beskriva som 70% IKEA, 10% möbler som ser ut att komma från ett dödsbo, 10% Jysk och 10% blandat från billigast möjligt ställe. Min säng här är sämre än sängarna på Säter och då är det inte bra. Pengarna som den här verksamheten drar in kommer helt klart inte patienterna till gagn på något sätt. Något som påminner om en terapeut har jag inte sett till än utan mest bara konstigt folk som agerar skötare

Kommentarer

  1. Hej hoppas på att det blir bra för dig på evagården trots det motagandet du fick.....
    Saknar dig vännen kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den