Fortfarande kvar på "behandlingshemmet"

Lite har jag börjat fundera över om det finns några krav för att ett ställe ska betecknas som behandlingshem. Logiskt kan jag tycka att ett krav borde vara att det bedrivs någon form av behandling men det har jag inte sett något av än. Eller kan det klassas som behandling när jag ligger på sängen och läser eller surfar? Svåra frågor som jag blir tvingad att ställa mig. Igår fick jag veta att om jag sköter mig här i en månad kan min LPT omvandlas till öppen psykiatrisk vård enligt LPT. Skillnaden blir då att jag har möjlighet att få permission men jag ska ändå fortsätta bo på den idiotiska Evagården och missköter jag mig så blir det LPT igen. Det känns med andra ord som det kvittar, att det på fullaste allvar finns personer som är så naiva att de tror att jag kommer att stanna här i ca 6 månader skrämmer mig. Varför i helvete skulle jag stanna på ett sånt här kasst ställe så länge? Personalen här kan säkert hantera 20 åringar som snittar sig lite ytligt med rakblad men att hantera mig klarar de då inte.

Kommentarer