Tillbaka på det värdelösa behandlingshemmet


Jag fick en så där lagom rolig överraskning på morgonen. Strax innan 9 sa läkaren på Säter att han ville prata med mig. Han berättade att jag skulle tillbaka till det värdelösa behandlingshemmet Evagården. Sen gick det bara några minuter innan de berättade att väktarna var här för att skjutsa mig. Lite mer förvarning tycker jag allt att jag hade kunnat få. Antagligen var avdelningen på Säter orolig att jag skulle flippa. Jag packade ihop mina ägodelar och fick en trevlig överraskning när det visade sig att det var samma personer som skulle frakta ner mig som det var sist. Resan blev trevlig och nu är jag återigen i det läskiga rummet med rosa gardiner. Underligt nog har de inte städat rummet alls sedan jag drog i fredags. Jag blev erbjuden pannkakor  till lunch men förklarade för personalen att pannkakor inte är riktig mat. Med tanke på att det även var pannkakor i fredags så kan jag inte tänka mig att matkostnaderna är en stor utgiftspost. Med tanke på hur mycket kommunerna får punga ut för att någon ska bli "behandlad" här kan man undra vad i helvete Evagården gör med pengarna

Kommentarer