Bra köp

Efter att ha svurit lite för mycket över att mina bilder alltid blev för blåa när jag fotade med automatisk vitbalans beställde jag gråkort. Igår kom gråkorten och jag gav mig ut och fotade.
Nu blev det inga bilder som jag vill visa här men det viktigaste är inte att visa bilder utan att det fungerade med gråkort. Några bilder blev det möjligtvis lite för mycket gult brunt i men det var väldigt underligt ljus ute. Att slippa den blåa nyansen känns väldigt bra för det är inte kul att bli missnöjd med i stort sett alla bilder. Jag räknade ut att gråkorten rätt fort skulle bli vikta och fula om jag hade dem i fickan så jag köpte ett visitkorts etui att ha korten i .


Smidigt sätt att förvara korten och lätt att ta med sig. Får se om det blir fler bilder med kameran nästa år för bilderna tagna med mobilen är inte bra

Kommentarer