Lite fastnade

Under min tid på Säter läste jag en väldig massa böcker. Att ligga på sängen och läsa var både ett sätt att få tiden att gå och ett sätt att stänga ut allt. Jag upptäckte en hel del författare som jag inte hade läst något av tidigare och fick en del favoriter. Karin Fossum, Lars Kepler(vet att det är en pseudonym), Hjorth och Rosenfeldt och ett par till. Medan jag satt och slösurfade igår så tittade sambon på tv, eftersom jag är synnerligen begåvad så tittade jag även lite på tv samtidigt som jag surfade. Efter att ha tittat lite på tv så insåg jag att jag kände igen handlingen lite för mycket. Lösningen blev självklart att googla på Den fördömde, det var den som sambon tittade på. Då fick jag förklaringen till varför jag kände igen handlingen, den är baserad på romaner skrivna av Hjorth och Rosenfeldt. Lärdomen får bli att även om man är rätt galen så fastnar lite i huvudet

Kommentarer