Rensning pågår

Förra helgen fick jag ett ryck och började rensa i huset. Att äga prylar har aldrig varit viktigt för mig men det visade sig att jag ägde fruktansvärt mycket skit ändå. Mycket har slängts och mycket ska slängas. Någon perfekt ordning har det inte blivit än men någon dag kanske. När jag har rotat runt har jag även hittat saker jag helt hade glömt bort. Många saker påminner om livet jag levde tidigare och människorna jag hade runt mig. En del saker får mig att le och annat inte. Jag hittade på en cd skiva med gruppen Crusbärs, det var vänner till mig. Det måste utan tvekan vara gruppen som har lyckats skriva den bästa versen, låten jag syftar på heter Först till kvarn. Här kommer versen

"En gång i tiden så skötsam och snäll
nu är hon ute sent och driver på stan
Hon somnar hos någon kille,en ny varenda kväll
pappas lilla flicka har blivit nymfoman"


Kommentarer