Vad får mig att reagera?

Risken finns nog att min vistelse på Säter har gjort att jag inte längre reagerar över sånt som kan tyckas vara lite udda. Jag klev ut genom ytterdörren för att röka för en stund sedan. Väl utanför dörren konstaterade jag att en i byn befann sig precis utanför vår trädgård och att han mätte och pratade för sig själv. Den normala reaktionen hade nog varit att fundera över vad i helvete han pysslade med. Min reaktion nu blev istället att det säkert finns någon anledning till vad han nu pysslar med och sen satte jag mig och rökte. Lärdomen får nog bli att om man är inlåst med en del knäppisar i ett par månader så finns det inte mycket som får en att höja på ögonbrynen

Kommentarer

  1. Som vanligt är dina iakttagelser otroligt kul beskrivna och jag satt här och fnissade för mig själv när du beskrev din underliga granne... Vet väl inte om jag heller är normal, direkt, men rolig beskrivning var det...
    //Annica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den