Är det någon mening

Allt det här med behandlingshem känns enbart drygt. Om det nu kommer att dyka upp ett vettigt behandlingshem så är jag inte alls säker på att jag kommer att stanna där. Känner jag mig själv rätt så lär jag försöka ta livet av mig där och misslyckas det drar jag. Min logik säger mig nämligen att det är bättre att försöka ta livet av sig på platser där människorna inte känner mig. Utan en känslomässig koppling är det bara trist att hitta någon som avlidit medan jag utgår från att det blir värre om man känner personen. Och väljer jag att inte åka till ett behandlingshem kommer det på sikt att sluta med att jag tar livet av mig här. Det skulle inte heller vara så lyckat. Problemet är nog att jag inte bryr mig längre, jag tror inte att någon kan laga mig och då är det nog lika bra att låta mig fortsätta gå sönder bit för bit

Kommentarer