Förstår inte riktigt

Två månader har det tagit för mig att läsa två böcker och det är inte riktigt takten som jag brukade läsa. Nu beror det till stor del på att min koncentration inte alls är som den ska. Under tiden som jag var inlåst läste jag mycket och en författare som jag läste ett par böcker av är Mons Kallentoft. Den femte årstiden är en av böckerna som jag har läst under de här två månaderna. Jag kan förstå att en del har svårt för hans sätt att skriva men jag gillar det. Den viktigaste i böckerna är inte polisen, "de onda" eller våldsofferna. Ibland kan det bli lite flummigt att de avlidna får komma till tals så mycket men samtidigt så är det offren som det handlar om. I den femte årstiden känns det dock som lite för mycket av allt.



Det jag inte förstår har att göra med upprördheten över att de intagna på rättspsyk inte längre ska få ha riktiga bestick,glas osv. Inte sjutton är det riktiga glas på vanliga avd på Säter heller utan det är plastglas. För mig är det enbart logiskt för när folk flippar är det väldigt mycket bättre om de kastar plastglas omkring sig istället för glas.

Kommentarer