Jäkla skit kvalite

När kylan anländer är det dags att gräva fram termobyxorna (skidbyxor, täckbyxor eller vad sjutton man nu kallar dem för). Eftersom termometern visade på minus 21 så var det dags att använda byxorna på promenad. Efter promenad och lite lek/träning med hund i trädgården kom jag in och insåg att byxorna hade spruckit. Det kan givetvis bero på att byxorna möjligtvis är lite små men jag valde att börja gnälla över skit kvalitén på dem. När jag sedan började fundera över när det var som jag köpte dem och kom fram till att det måste ha varit 2008 så blev jag tvingad att erkänna att byxorna nog har gjort sitt. Vintern är lång här och när det har varit mer än minus 10 så har jag i stort sett alltid haft på mig dem. Att kalla byxor som har hållit i runt 5 år och använts flitigt på vintern för skit kvalité är nog inte helt rätt. Kanske borde jag lära mig att tänka lite innan jag öppnar munnen

Kommentarer