Riktigt förbryllande

Nu var det ett par månader sedan som det uppmärksammades att folk blev uppringda från "Microsoft". Det skulle tydligen vara något fel på ens dator och så skulle man ge personen som ringde tillgång till sin dator på nätet eller något liknande. Givetvis så gick det hela ut på att lura folk. Redan när jag läste om det funderade jag över hur i helvete folk kan vara så korkade. Viss förståelse har jag för äldre som inte riktigt har koll på datorer men alla andra finns det ingen ursäkt för. Jag brukar alltid tänka naturligt urval när jag har talas om liknande saker. Är man för korkad förtjänar man mer eller mindre att bli lurad. I dag blev jag uppringd av "microsoft" och uppriktigt sagt är det riktigt förbryllande hur någon kan bli lurad av den som ringde mig. En indier som talar pissig engelska kan man inte bli lurad av. Jag upplyste givetvis honom om att jag inte är dum i huvudet och önskade honom lycka till med att lura någon annan.

Kommentarer