Ytterligare en anledning

Tanken är som sagt att jag fortfarande ska till ett behandlingshem. Någon risk att jag blir fraktad till Evagården igen finns givetvis inte. Under min tid på Säter gjorde jag studiebesök på två behandlingshem, Lenagården och Ekängens behandlingshem. Om jag inte hade haft hund skulle jag ha flyttat till Ekängens behandlingshem, fint område och fint boende. Man kunde ta med sig hund men hunden skulle bo i hundgård dygnet runt och fick inte tas in i boendet och så har inte jag hund. Lenagården ratade jag för det kändes slitet och den ansvariga kändes som en försäljare. Nu är jag om möjligt ännu gladare för att jag ratade Lenagården för jag fick precis reda på att en gammal kompis jobbar där. Helt vettigt skulle det inte vara att en som jag har festat mycket med helt plötsligt skulle börja vara med och fatta beslut om mig och styra över mig. Världen är för liten ibland

Kommentarer

  1. Herregud vilken vidrig syn på djur. Bo i hundgård dygnet runt, värsta jag någonsin hört. Har själv hund. Tanken på att hon skulle bo på det sättet ger mig en klump i halsen. Vad har du för hund förresten? Jag läste att du hade en blogg till som enbart handlade om din hund mer eller mindre. Du vill inte länka till den? För jag hittar den inte någonstans. Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den