Ett sms

När man är inlåst möter man givetvis en hel del personer särskilt när man är inlåst en lång tid. Jag var först inlagd på avdelning 95 och efter min hängning där så hamnade jag på avdelning 90. Det var cirka en månad som jag var på 95:an och det var ett par av de andra patienterna som jag hade mer kontakt med. När jag efter min hängning vaknade upp på avdelning 90 visade det sig att två av patienterna på 95:an hade skrivit korta brev/meddelanden till mig. Jag har inget minne av vem som gav mig breven eller när men givetvis så läste jag vad de hade skrivit. Att ha kontakt med någon då var jag inte så pigg på men efter ett tag skickade jag ett sms till den ena kvinnan, hon hade skrivit sitt mob nummer i brevet. Sedan dess så har vi skickat sms till varandra lite då och då för att höra hur det är. Nu hade det gått ett tag sedan vi hördes och idag kom det ett sms. Det går inte att komma ifrån att det är lättare att vara ärlig med sitt mående när den som frågar själv vet hur det är att må risigt

Kommentarer