Förutsättningar

För lite mer än ett år sedan så avslutade jag min sista kurs på högskola/universitet. Hur sjutton jag kunde klara av det känns fortfarande lite som ett mysterium. Jag har läst en del kurser och av alla kurser så är det bara en som jag inte klarade sluttentan på. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte kämpade mer för att få göra en omtenta men jag orkade inte bry mig då. Ett av mina problem är nog att jag ställer samma krav på mig själv som jag skulle ställa på en frisk människa. Självklart så har inte en person som lever med självmordstankar samma förutsättningar som en vettig person. Det förstår jag logiskt men ändå kan jag inte ställa lägre krav på mig själv. Jag vet att jag fick kämpa ordentligt för att klara min sista kurs men ändå irriterar det mig att jag inte fick högsta betyg. Att jag gjorde mitt bästa utifrån mina förutsättningar duger inte

Kommentarer