Hm lära mig att knyta skor eller snickra fågelholkar

Det känns inte riktigt som om alternativen på behandlingshem som öppenvården plockade fram var så genomtänkta eller så har de verkligen noll koll på mig. Mest känns det som om de valde behandlingshem på måfå bara för att kunna visa att de har gjort något överhuvudtaget. När jag läste i beskrivningen om ett behandlingshem att man får lära sig grundläggande saker som att knyta skorna så associerade jag genast till filmen Hur många lingon finns det i världen? Givetvis är det inget fel i att lära sig att knyta skorna men det är inte riktigt något som jag behöver lära mig. Inte heller behöver jag lära mig att laga mat,städa eller andra saker som ingår i färdighets träning. Problemet är inte att jag inte kan utan problemet är att jag inte har energin eller orken som krävs. Att åka till ett behandlingshem och sitta och snickra fågelholkar känns som slöseri med skattepengar med tanke på att jag lika gärna skulle kunna göra det här. Det är inget som kommer att göra mig friskare eller få mig att tro att det är en vettig sysselsättning.

Tiden går och jag mår inte bättre och inget sker. Nu har läkaren ca en månad på sig att fundera på om jag ska prova någon ny medicin eller inte.

Kommentarer