Oj så förvånad jag blir

De två behandlingshemmen som jag fick som förslag av öppenvården kändes lite så där. Ena ratade jag på en gång och den andra har sambon varit i kontakt med. Nu var jag så pass naiv att jag trodde att öppenvården hade varit i kontakt med behandlingshemmen. Enligt mig hade det vart logiskt om de hade pratat med behandlingshemmen om mig och hört sig för om de tror att de kan hjälpa mig. Men nej. Det verkar helt enkelt som om öppenvården bara har skrivit ut papper om två behandlingshem. Hur öppenvården har tänkt sig att det ska fungera kan jag för mitt liv inte förstå. Är det meningen att jag ska försöka berätta vad jag behöver hjälp med när jag inte ens vet det själv? Jag var naiv nog att tro att jag skulle få hjälp av öppenvården med allt runt behandlingshem men istället är det min sambo som får försöka hjälpa mig. Han har inte kunskapen om hur allt fungerar och även om han gör sitt bästa för att förstå hur jag mår så tror jag inte att det är möjligt att förstå det om man inte har upplevt det själv.

Kommentarer