Varför lever jag?

Planen jag hade när jag kom ut var att ta livet av mig och det vet en del människor. Om jag hade varit död skulle jag inte kunna skriva det här så vi kan dra slutsatsen att jag inte tog livet av mig. Anledningen till det är ganska enkel. Nu beror det inte på att jag helt plötsligt har börjat älska livet utan anledningen är att jag kom fram till att jag var skyldig min sambo ett försök att leva. Det är inte samma sak som att jag kommer att försöka i en evighet men någon månad till ger jag det.

Ett minne från min hängning på Säter bortsett från ett ärr runt halsen var känselbortfall på ena sidan ansiktet. Från kinden till strax bakom ena örat kändes det bedövat och konstigt. Efter ca 6mån så kom känseln tillbaka. Lite häftigt är det allt hur kroppen kan läka

Kommentarer

  1. Jag har också känselbortfall och annorlunda känsel i ena sidan (vänster) efter min stroke... Så jag vet hur det kunde kännas i ditt ansikte. Skönt att det återkom på dig. Själv blev jag bättre men inte helt ok. Ni som haft tandläkarbedövning vet hur jag har det för jämnan... Och denna bloggs ägare, skall tilläggas.
    Skillnaden mellan dig och mig är bland annat att jag älskar livet och vill verkligen leva... Det var min drivkraft tillbaka till ett gott liv. Samt hela mitt fina sociala nätverk.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde hjälpa dig på något sätt, C... Men det är bara du som kan välja väg. Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte roligt att höra att du har haft en stroke. Skönt ändå att du har lyckats komma tillbaka så bra.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den