Vilken jävla ångest

Så var läkarbesöket över. Läkaren pratade om att jag kanske borde prova någon medicin som minskar min ångest. Det kändes lite som om han hade missat en liten detalj. Jag har ingen ångest och har aldrig haft det så att ta medicin för det känns inte så aktuellt. Han skulle däremot titta efter någon medicin som kunde minska min grinighet och irritation. Nu kan jag tänka mig att prova någon medicin för det men anledningen till humöret är att när jag blir för trött mentalt blir jag grinig så ingen medicin kommer att ta bort orsaken bara resultatet. Några alternativ på behandlingshem fick jag men ingen hänsyn hade tagits till att jag vill ha hund med mig. Annars var det mest lite prat om mitt mående och tränad som jag är så log jag på rätt ställen och visade ett vettigt yttre. Hur jag egentligen känner berättade jag inte mycket om

Kommentarer