Både positivt och negativt

Eftersom jag har blivit piggare så har jag klarat av att läsa igen och i helgen plöjde jag dessa böcker.

Kråkflickan av Jerker Eriksson m fl (2013)   , Hungerelden och Pythians anvisningar. Tre bra böcker som det var svårt att sluta läsa och inte heller gick det att gissa vad som skulle ske i boken/böckerna. Skickliga författare som lyckades hålla spänningen vid liv.

Det är också positivt att jag inte längre behöver höra att om jag bara gör saker som jag gillar så kommer jag att bli piggare. På så sätt är det väldigt skönt att ha det på papper att det är något fysiskt fel på mig.
Negativt är det däremot att så många verkar tro att bara jag får tillbaka min energi så kommer jag att må bra. Det kommer jag inte att göra, så enkelt är det.

Sen var det även väldigt positivt att få se och prata med två av mina favoritskötare från avdelning 90.

På ons ska nya blodprov tas för att försöka lista ut varför mina värden är konstiga. Det kan vara så att de är konstiga utan någon anledning, jag kan ha en ovanlig sjukdom och jag kan ha någon tumör på binjurarna. Svaret på blodproverna som ska tas skulle ta någon vecka så får se vad de kommer fram till.

Kommentarer