Det finns helt klart skräppoliser även i dalarna

Min åsikt om poliser har inte varit så positiv. När jag bodde i staden träffade jag väldigt många puckon inom polisen och jag drog alla över en kam. Sen flyttade jag till dalarna och med tiden ändrades min åsikt lite om poliser. Nu har det givetvis även funnits poliser som bara har styrkt min tro att alla är puckon. Jag kommer alltid att tänka på polisen som lät mig vänta 10 min när jag blev kallad till förhör och när han äntligen dök upp hade han en bullpåse i ena handen och en termos i den andra. Jag fick ingen ursäkt för att jag hade fått vänta och han avbröt förhöret för att svara i sin privata mobil och diskutera hyvling av brädor. Det imponerade inte direkt på mig.

Sen träffade jag en hel del vettiga poliser när jag skulle fraktas till Säter förra året. Det blev en del färder i polisbil både från mitt hem och från Norrköping när jag hade dragit från det värdelösa behandlingshemmet Evagården som är en del av Norrköpings kognitiva center. (Lika bra att skriva ut hela namnet så hamnar bloggen lite högre upp i sökresultat, sprider gärna vad jag tycker om Evagården).

Det gjorde att jag inte var så avogt inställd till poliserna som hämtade mig i fredags. Nu lyckades den manliga polisen väldigt fort få mig att tänka att alla poliser är puckon. Han ifrågasatte om jag verkligen mådde dåligt och menade att jag inte kunde göra det för jag hade inte rätt mimik för det. Sen frågade han även när jag hade mått bra senast och på det svarade jag aldrig. Hans synnerligen "intelligenta" kommentar blev då att mitt mående kanske är att må bra och att mina självmordsförsök bara är en fix idé. Det känns inte som om det krävs allt för stor hjärnkapacitet för att inse att om alla människor som mår bra mår som jag gör så skulle det vara rätt kört för samhället. Efter ytterligare några pucko kommentarer från polisen tillbringade jag resten av resan med att stirra ut på mörkret utanför bilfönstret. När vi kom till Borlänge och jag fick byta till en annan polisbil med vettiga poliser blev resten av resan något trevligare.

Kommentarer